Gå till innehållet

Sergel Kredittjänster AB

Tillsyn enligt inkassolagen. Beslut 2020-10-14

Status i tillsyn

  • Inledd Steg 1 av 3
  • Pågår Steg 2 av 3
  • Beslut Steg 3 av 3, Aktiv

Steg 3 av 3 i tillsynsprocessen

Beslut

Vi har granskat behandlingen av personuppgifter och fattat ett beslut.

IMY har sedan slutet av 2019 tagit emot flera klagomål som gör gällande att det är svårt att komma i kontakt med inkassobolaget Sergel Kredittjänster, såväl via telefon som genom bolagets webbtjänst "Mina sidor".

Vi ser allvarligt på bristerna och förutsätter att bolaget vidtar åtgärder för att ytterligare förbättra tillgängligheten. Myndigheten kommer att följa upp vilka åtgärder som bolaget vidtar i en ny granskning.

Beslut 2020-10-14

Pdf, 782 kB

Läs dokumentet (pdf, 782 kB)

Senast uppdaterad: 10 maj 2021
Sidans etiketter Inkasso